På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

Virksomhedernes syn på B2B e-handel

Viden om B2B e-handel har hidtil været begrænset. Derfor har DI Handel - i samarbejde med Epinion og med støtte fra HTS Fonden - spurgt 800 danske B2B-virksomhedsledere om deres erfaringer og forventninger til det digitale salg.
Download analyse og læs de spændende resultater

Handelsvirksomhedernes værdikæder er under forandring som følge af digitaliseringen og e-handel er en af de helt store gamechangere.

Forbrugerne har i den grad fået smag for at researche og købe over nettet, og den præferencer tager de med sig, når de skal lave indkøb i forbindelse med deres job. Det stiller stor krav til B2B-virksomhederne om at indarbejde e- handel i eksisterende forretningsmodeller for at imødekomme den digitale adfærd.

808 virksomheder er med i analysen

Undersøgelsen er dannet på baggrund af 15 kvalitative interviews samt 808 kvantitative interviews med ledere af danske virksomheder og gennemført af Epinion.

Download analysen og få svar på følgende:

  • Hvilke digitale salgskanaler anvender B2B-virksomheder, og hvor meget fylder e-handlen i virksomhedernes samlede forretning?
  • Hvordan arbejder B2B-virksomheder med den digitale omstilling? - på hvilke parametre er den digitale indsats særligt udbygget, og på hvilke parametre har virksomhederne et forbedringspotentiale?
  • Hvordan ser B2B-virksomheder på markedets aktuelle status samt udvikling over de kommende år i lyset af den digitale omstilling? I hvilket omfang opfattes udviklingen som en trussel mod virksomhederne, og hvilke muligheder åbner omstillingen?
  • Hvad er primære drivere og barrierer for at implementere digitalisering og for e-handel (interne såvel eksterne)? Og er der forskelle i opfattelser på tværs af sektorer, virksomhedstyper og digitaliseringsniveau?
  • Hvem sælger B2B-virksomheder til, og hvilke produkter sælges?

Flere analyser på vej

Foruden "Virksomhedernes syn på digitalisering af handel" vil vi i løbet af 2017 publicere flere analyser inden for B2B e-handel. Abonnere på DI Handels nyhedsbrev og vær blandt de første til at modtage analyserne.

FAKTA OM ANALYSEN

- 808 virksomheder der sælger til andre virksomheder (B2B) fra engros, detail eller fremstillingsindustrien, er blevet adspurgt.

- Interviewpersonen er den person i virksomheden, der har ansvar for beslutninger om e-handel eller om enten salg, digitalisering, forretningsudvikling eller innovation.

- Interviewene er gennemført via telefon.

Download analysen
En opfølgende analyse til B2B e-handelsanalyse. Analysen giver dig mulighed for sammenholde din egen virksomheds erfaringer med e- handel i forholdet til din branchekolleger
Læs mere om EPINION
Analysen er gennemført af EPINION, som er en førende leverandør af analyser og insights management-løsninger.
Spørgsmål?
Kontakt image
Chefkonsulent
Tlf: +45 3377 4589
Mobil: +45 2221 9133
E-mail: teladi.dk
PUBLISHED: 27-03-2017 LAST MODIFIED: 05-10-2017