På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

Digital Marketing Academy

DI Handel går nu spadestikket dybere for at give dig nem adgang til dybdegående viden om implementering af digitale marketing strategier og værktøjer.

Bring din virksomhed på forkant ved at deltage i DI’s nye uddannelse i online markedsføring, digital strategi og analytics. Uddannelsen er skræddersyet til DI´s medlemmer og tager udgangspunkt i din egen virksomhed. Du kan forvente et forløb, hvor du bliver klædt på til at lave en digital strategi, øge din online synlighed og får lagt kimen til en lead-genererende digital strategi, der kan ses på bundlinjen.

Under hele uddannelsen udnytter du tiden optimalt, da de timer, du bruger på uddannelsen, geninvesteres i dit website og marketing kampagner under uddannelsesforløbet. Du arbejder på dit eget site med dine egne projekter under uddannelsen og sikrer på den måde, at den nye viden forankres. Uddannelsesforløbet afsluttes med et kursusbevis.

DOWNLOAD det fulde program

MÅLGRUPPE

Digital Marketing Academy henvender sig til alle der arbejder med digital strategi, marketing og online salg. 

Kurset er også relevant for dig, der bruger eksterne leverandører til at varetage (dele af) din online markedsføring. Du opnår en dyb forståelse, som giver dig et langt bedre udgangspunkt for at udfordre dine eksterne leverandører og sikrer, at de bruger dine ressourcer mest effektivt i forhold til dine mål 

Kurset er fortrinsvis rettet mod B2B-virksomheder, men B2C virksomheder vil også få udbytte af kurset.

PROGRAM OG UDBYTTE

Dag 1: Online markedsføring og strategi
Vi gennemgår cases og laver konkrete øvelser, som tager udgangspunkt i din virksomheds hjemmeside. Vi gør dig i stand til at værdisætte forskellige marketingtiltag, udvælge de mest rentable kanaler og lægge en indledende digital strategi. Dagen afsluttes med fælles middag og networking fra kl. 19.00.

Dag 2: Hjemmesideoptimering og e-mail marketing
Du bliver i stand til at lokalisere, hvor jeres besøgende falder fra, og hvad der får dem til at forlade jeres website i stedet for at konvertere. Samtidig får du indsigt i alt fra designtricks til psykologiske greb, du kan bruge til at påvirke kundernes købsbeslutninger. Samtidig får du indblik i, hvordan du skaber kunderelevant e-mail marketing og bruger det til at konvertere besøgende til kunder.

Dag 3: Søgemaskineoptimering og øget webtrafik (SEO)
Du bliver i stand til at vurdere jeres eksisterende SEO og prioritere, hvor I skal sætte ind. Du laver en grundlæggende søgeordsanalyse, lokaliserer kritiske tekniske fejl på jeres website og optimerer vigtige tekstelementer, der øger jeres placering på Google.

Dag 4: Social Media (SoMe) og Content marketing
Du lærer at udvikle en målbar social media strategi for din virksomhed. Samtidig får du inspiration til, hvordan du nemt skaber indhold, der både kan bruges på de sociale medier og på dit website – indhold, der bidrager til branding, lead generation og salg.

Dag 5: Analyse og effektmåling (Google Analytics og Adobe)
Dagen tager udgangspunkt i din egen Google Analytics / Adobe opsætning, og du får rådgivning om og undervisning i, hvordan du kan optimere på baggrund af den indsamlede data. Du bliver i stand til at lokalisere forretningskritiske data i Google Analytics og lærer at fortolke, bearbejde og visualisere data, så de bliver letforståelige og anvendelige for dig selv, dine kollegaer og din ledelse.

Med forbehold for ændringer.

Digital Marketing Academy har givet mig konkrete værktøjer til mit digitale arbejde. Værktøjer der er nemme at implementere og tilpasse vores behov og aktivitet på denne digitale motorvej.
Jeg har fået et mere uddybende kendskab til de forskellige begreber og en bedre forståelse for, hvad der ligger bagved. Som bonus, giver den praktisk opgaveløsning en god indsigt i kundernes købs- og beslutningsproces; og - heldigvis - også en bekræftelse af, at man faktisk arbejder på det rette spor. En rigtig god blanding af praktik og teori med kompetente undervisere, der alle bidrager til og udfordrer ens ideer.
TINA BEGEMAN, PROCURATOR
Digital Marketing Academy har givet en bred introduktion til online marketing med konkret hjemmearbejde. Man kan ofte få lidt ”tunnelsyn” i sin hverdag og det har været super at komme væk fra hverdagen, se tingene i et andet perspektiv og få nogle nye værktøjer med hjem. Alle deltagere har haft meget forskellig baggrund og jeg tænker at vi alle har fået meget ny viden med hjem uanset niveau.
METTE AAKÆR PETERSEN, BYGMA GRUPPEN A/S
PRAKTISK INFO

Datoer for næste hold:

Vi afventer tilmeldinger nok til at kunne gennemføre et hold i 2018.

Skriv til Søren Münster somu@di.dk, hvis du ønsker at blive skrevet på ventelisten.

Så kontakter vi dig, når vi har nok deltagere til at kunne gennemføre.

Kontakt
Kontakt image
Konsulent
Tlf: +45 3377 4822
Mobil: +45 2674 7014
E-mail: somudi.dk
Læs mere om Digital Marketing Academy
Læs mere om Digital Marketing Academy
Læs mere om Digital Marketing Academy
Læs mere om Digital Marketing Academy
Uddannelsen er målrettet medlemmer af DI Handel, DI Transport og DI Service. Kurset er udviklet i samarbejde med IIH Nordic, der er certificeret Google partner og eksperter i online marketing.
PUBLICERET: 31-08-2016 OPDATERET: 10-10-2017