På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

Kundeservice i Business to Business virksomheder

Flere og flere business to business organisationer melder om intensiveret konkurrence og et øget pres på marginerne. En tendens, der kalder på nye tilgange til at skabe værdi for kunderne og arbejde med differentiering.
Service Profit Chain model
Heskett, Sasser & Schlesinger, The Service Profit Chain (1997)

Flere virksomheder har taget udfordringen op og dokumenteret kundernes rejse med virksomheden som første skridt mod øget kundeorientering. De såkaldte customer journey mappings – kortlægning af kundens rejse sammenholdt med virksomhedens aktiviteter.

Eksekvering og måling er nøglen til succes

Men kunderejsen er kun et første skridt i retning af at styrke kundeservice og kundeorientering. Den egentlige værdi ligger i at lykkes med at eksekvere på gode kundeoplevelser på tværs af kunderejsen.
Derfor stiller vi nu sammen med Customer Agency og CBS skarpt på, hvordan business to business (B2B) virksomheder kan etablere en kundeorienteret performancekultur som kunderne virkelig mærker.

Det får ud med hjem fra seminaret

Vi har samlet de førende eksperter inden for kundeservice, men seminaret vil også bygge på eksempler fra konkrete cases samt dialog med deltagerne om de udfordringer de oplever med kundeservice og kundeorientering.

Helt konkret vil på seminaret kunne få indblik i følgende:

  • Trends om kundeservice og kundeorientering i business to business virksomheder
  • Hvad betyder kundeorientering i et strategisk perspektiv
  • Hvad er den forretningsmæssige værdi af at arbejde med kundeservice og kundeorientering
  • Hvordan man kan arbejde systematisk med at måle kundeoplevelserne på tværs af kundernes rejse 
  • Hvordan man kontinuerligt kan arbejde med kundeindsigt der gør business to business virksomheder i stand til at arbejde med løbende forbedringer af kundeoplevelsen

Målgruppe

Direktører, salgs- og marketingchefer og kundeansvarlige.

PROGRAM

08.30 – 09.00 Registrering og kaffe

09.00 – 09.10 Velkommen ved DI Handel

09.10 – 09.50 Eksekvering af kundeoplevelser der gør en forskel for kunderne
v/Peter Aakjær Jensen, Market Director, Customer Agency

  • Hvordan kan man arbejde med kundeoplevelser så det bidrager til differentieringen
  • Hvordan man kan arbejde systematisk med at måle kundeoplevelserne på tværs af kundernes rejse 
  • Hvordan man kan arbejde systematisk med kundeindsigt der gør business to business virksomheder i stand til kontunuerligt at forbedre kundeoplevelsen

09.50 – 10.30 Kundeorientering - et afgørende strategisk perspektiv
v/Mogens Bjerre, lektor, CBS, Handelshøjskolen i København

  • Kundeorientering i et strategisk perspektiv
  • Implikationer af kundeorientering i et strategisk perspektiv 
  • Hvad er den forretningsmæssige værdi af at arbejde med kundeservice og kundeorientering

10.30 – 11.00 Pause

11.00 – 11.45 Sådan gjorde vi kundefokus håndgribeligt
v/Lotte Jensen, Marketingchef, Vikan A/S - Advancing Hygienic Cleaning

  • Fra kundefokus til fokus på kundens rejse
  • Organisatorisk forankring
  • Evaluering af kundernes rejse med Vikan – på app.
  • Værdiøgelse for distributørerne
  • Kunderejsen for ordrehåndtering – et praktisk eksempel på forbedret kundeoplevelse

Program er med forbehold for ændringer

PRAKTISK INFO

Dato og sted:

Torsdag d. 22. juni 2017
Kl. 09.00 - 12.00
Registrering starter kl. 08.30

Industriens Hus
H. C. Andersens Boulevard 18
1787 København V.

Pris:
-
Gratis for medlemmer af DI Handel og DI
- Ikke-medlemmer koster 800 kr. ex. moms

Tilmeldingsfrist:
Tirsdag d. 20. juni 2017
kl. 12.00

Har du spørgsmål?
Kontakt image
Konsulent
Tlf: +45 3377 4589
Mobil: +45 2221 9133
E-mail: teladi.dk
PUBLICERET: 19-04-2017 OPDATERET: 21-06-2017