På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

KURSUS: Lær at PRETOTYPE – innovationsmetoden udviklet hos Google!

Sæt kryds i kalenderen den 11. oktober! Der skal vi lære at fejle hurtigt og billigt, så vi kun bruger tid på de rigtige ideer!

80% af alle ideer fejler! Derfor afholder DI Handel afholder i samarbejde med pree.to et kursus, hvor vi skal lære at fejle hurtigt og billigt, så vi kun bruger tid på de rigtige ideer!

Metoden hedder PRETOTYPING og underviseren er Tim Vang, co-founder af Pree.to  

Hvad er pretotyping så?

Pretotyping er innovations metode til at teste og vurdere idéer til nye produkter og services. Metoden blev i 2012 taget til Danmark af den danske virksomhed pree.to som serieiværksætterne Tim Vang, Jesper Kring (KRING & Co) og Esben Gadsbøll (WhiteAway) står bag.

Pretotyping består af seks teknikker, der gør det muligt at simulere kerneoplevelsen af et produkt eller service, inden det overhovedet eksisterer. Ved at simulere produktet eller servicen, i stedet for rent faktisk at bygge det, får man meget hurtigt kendskab til flere meget centrale ting:

  1. Hvis vi udvikler produktet/servicen, er der så nogen, der vil købe det?
  2. Hvis vi udvikler produktet/servicen, hvordan vil kunderne så bruge/købe det?
  3. Hvis vi udvikler produktet/servicen, hvem vil så bruge/købe det - hvor og til hvilken pris?

Pretotyping (initialt benævnt: pre-tend-otyping) er altså markedsvalidering, hvor fx prototyping er produktvalidering. Ved pretotyping prøver man at finde ud af, om det overhovedet giver mening at udvikle et produkt, hvor man med prototyping prøver at finde ud af, om det er teknisk muligt. 

PROGRAM

9.00 – 9.30: Introduktion og udbytte af dagen
Scenen sættes, så deltagerne forstår hvorfor vi skal til at arbejde på en mere entreprenant måde for at kunne håndtere de omskiftelige tider som ligger forude.

9.30 – 12.00: Værktøj og mindset: Think like a Start Up. Act like a Grown Up
Gennemgang af de 6 pretotyping teknikker. Teknikkerne er eksemplificeret via cases

12.00 – 12.30: Frokost

12.30 – 15.30: Pretotyping i din virksomhed
Du arbejder med en case fra din hverdag, så du lærer værktøjet at kende. Opgaven løses med hjælp og sparring fra Tim Vang.

15. 30 – 16.00:  Opsamling og tak for i dag

Programmet er med forbehold for ændringer.

Dit udbytte

Når dagen er omme vil deltagerne forstå pretotyping værktøjet og kunne anvende værktøjet med succes i praksis. Samtidig vil deltagerne være i stand til at arbejde med et fornyet mindset ift. at skulle agere i en mere og mere omskiftelig virkelighed. Deltagerne får mulighed for at arbejde med egen case i løbet af dagen under Tim Vangs kyndige vejledning.

Målgruppen

Alle som ønsker at gøre deres virksomhed mere entreprenant og agil ift. at skulle operere i en fremtid, som byder på hurtige omstilling, nye kundekrav, nye konkurrenter og nye teknologier. Workshoppen er målrettet personer, der arbejder med forretningsudvikling, entreprenørskab, marketing, ledelse og produktudvikling.

Vil du vide mere om PRETOTYPING?
Få mere viden om pretotyping i artiklen "Kan du kende forskel på en god idé og en god forretningsidé?" og i Tim Franks oplæg fra Salgskonferencen 2017.
Det siger virksomheder, der bruger Pretotyping

"Here at Grundfos we use pretotyping as a tool in several projects. In one project, we prepared some ‘fake’ sales literature that has proved to be an exceptionally effective way to get usable feedback from customers, because we can give them a clear understanding of the ‘idea’ before there’s even a product. Pretotyping is a great tool, with enormous potential."
Flemming Hedegaard
New Concepts Manager, GRUNDFOS Holding A/S

"In the future, we will be able to address the market with products and services in ongoing development. pree.to has taught us that commercial interaction with our customers gives us the kind of practical insight that’s crucial for establishing how best to configure and deliver Falck products and services so they meet our customers’ real-world requirements."
Thomas Kluver Wandahl
Senior Vice President, Falck Danmark A/S

"Tim Vang has proven to be one of the very best. Not that I’m surprised. Tim’s contagious enthusiasm for pretotyping, combined with his “perhaps you should have tried decaf?” energy (and an agreeable level of pushiness) gave me confidence. I knew that whatever time I invested in him would pay off. And it did. Tim has become a magnificent pretotyping evangelist, teacher, coach and–most important–practitioner. When it comes to pretotyping, he preaches what he practices and practices what he preaches ... and he’s very good at both."   
Alberto Savoia, Founder of pretotyping, Educator in Residence at Stanford University,former Engineering Director and Innovation Agitator at Google

PRAKTISK INFO

TID OG STED
Onsdag d. 11. oktober 2017
Kl. 09.00 - 16.00 (registrering starter kl. 08.30)

Industriens Hus
H. C. Andersens Boulevard 18
1718 København V.

PRIS
- 2.995 kr. ex moms for medlemmer af DI Handel og DI
- Ikke-medlemmer: kr. 5.995 kr. ex moms pr. person.

NB: Kurset vil kun blive gennemført ved minimum 10 deltagere!

TILMELDINGSFRIST
Torsdag den 5. oktober 2017 kl. 09.00

Har du spørgsmål?
Kontakt image
Chefkonsulent
Tlf: +45 3377 4837
Mobil: +45 3016 6521
E-mail: lpoudi.dk
PUBLISHED: 10-07-2017 LAST MODIFIED: 19-09-2017