På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

Skab øget salg og værdi i din forretning med Business Intelligence (Aarhus)

Med den digitale udvikling er mængden af data eksploderet. Alle virksomheder ligger inde med en stor mængde værdifuld data om deres kunders købsadfærd, ordrehistorik, annonceringseffekt, produktpræferencer mv., og mange virksomheder er også begyndt at arbejde med data. Dog er brug af data oftest silo-præget og endimensionel, og giver dermed ikke altid en fuld forståelse af dataene.

DI Handel holder i samarbejde med Accobat et seminar om Business Intelligence (BI), hvor vi gennem praktik og virksomhedscases viser dig, hvordan du kan kombinere flere datakilder og dermed opnå endnu bedre indsigt i din forretning. Til seminaret vil du bl.a. blive introduceret til gratis software, hvor du selv kan kombinere datakilder og få indblik i at arbejde med BI. 

Arrangementet holdes både i Aarhus og København

Seminaret vil blive afholdt i hhv. Aarhus d. 3. oktober og i København d. 4. oktober 2017.

BI kombinerer data på tværs af virksomheden

BI betyder i kort træk, at data fra en eller flere kilder bliver transformeret til noget, der nemt kan afkodes, så det kan bruges til rapportering og statistik. Det betyder med andre ord, at BI bruges til at skabe overblik over virksomhedens bunker af data. Værdien i business intelligence opstår ved inddragelse af virksomhedens væsentlige data inden for fx økonomi, produktion, kundedatabaser, timeregistrering og løn.

Vidste du fx, at data fra Google Analytics kan kombineres med virksomhedens salgs- og ordredata og dermed give en bedre forståelse for, hvilken betydning webtrafikken har for salget? Eller hvad med at kombinere data fra Mailchimp med jeres CRM data og dermed opnå bedre viden om dine kunder og i den sidste ende opnå bedre salg?

Det får du med hjem fra seminaret

Deltag i seminaret og få indblik i:

  • Hvordan BI giver dig en konkurrencemæssig fordel og giver dig overblik og ro i maven
  • Forstå fordelene ved at kombinere flere datakilder og på den måde opnå en mere holistisk forståelse af data
  • Hør hvordan du kan bruge BI til kende dine kunder og deres købsrejse
  • Mød virksomheder, der allerede har erfaring med BI inden for salg og marketing
  • Adgang til gratis software, hvor du selv kan kombinere flere datakilder

Målgrupper for seminaret

Seminaret henvender sig til alle der til daglig sidder på data, som skal kunne bruges forretningsmæssigt, men er især velegnet til marketingchefer og salgschefer, der har behov for at anvende data til at forstå og øge salget eller til at rapportere data på en enkelt og let forståelig måde til ledelsen/bestyrelsen.

PROGRAM

08.30 – 09.00 Registrering og kaffe

09.00 – 09.10 Velkommen ved DI Handel v/ Tevin Lac, Chefkonsulent

09.10 – 09.20 Hvorfor Business Intelligence? v/ Anders Vogelsang Gallop, Forretningschef, Accobat

Data gør jer klogere på egne virksomhed og Business Intelligence handler om at bruge de data bedre. BI understøtter en datadrevet organisation og danner grundlag for faktabaserede beslutninger. BI er i høj grad kombinationen af forskellige datakilder og deres indvirkning på hinanden.

09.20 – 10.00 Sådan bruger du dine salgs- og marketingdata bedre v/ Jan Lambæk Hansen, Marketing Lead og Anders Vogelsang Gallop, Forretningschef, Accobat

Brug Business Intelligence (BI) til at få overblik over din pipeline og følg dine kunders rejse fra interesse til køb. Kombiner fx. Google Analytics-data med andre relevante datakilder. Se, hvordan du kommer i gang med BI til at kombinere marketing- og salgsdata (fx Google Analytics/Mailchimp/Leadfeeder), og hvordan du kan bruge disse data fra fx CRM til salgsrapportering.

10.00 – 10.30 Pause og netværk

10.30 – 11.00 Virksomhedscase: Erenfred Pedersen v/ Martin Juhl Karlsen, E-business chef, Erenfred Pedersen

Sådan bruger Erenfred Pedersen BI til effektiv rapportering, der bidrager til øget salg.

11.00 – 11.30 Virksomhedscase: JyskFynske Medier v/Morten Bek Madsen, Chef for Sales Intelligence, Jysk-Fynske Medier

Sådan skaber JyskFynske Medier overblik over salget med Business Intelligence.

11.30 – 12.00 Spørgsmål og sandwich

12.00 - 16.00 Arrangement om digital markedsføring. Læs mere via link forneden.

Programmet er med forbehold for ændring.

PRAKTISK INFO
TID & STED - AARHUS
Tirsdag den 3. oktober 2017
Kl. 09.00 – 12.00 (registrering starter kl. 08.30)
 
Konferencecenter Koldkærgård
Agro Food Park 10
8200 Aarhus N
 
TID & STED - KØBENHAVN
Onsdag den 4. oktober 2017
Kl. 09.00 – 12.00 (registrering starter kl. 08.30)
 
Glostrup Park Hotel
Hovedvejen 41
2600 Glostrup
 
TILMELDINGSFRIST
Fredag d. 29. september kl. 12.00
 
PRIS
- 0 kr. for medlemmer af DI Handel og DI
- 800 kr. ex moms pr. person for ikke-medlem
Læs mere om Accobat
Accobat er Danmarks førende konsulenthus inden for Business Intelligence. Siden 2003 har Accobat leveret løsninger til landets mest progressive virksomheder og organisationer, og Computerworld har præmieret dem, som det bedste konsulenthus inden for Business Intelligence.
Har du spørgsmål?
Kontakt image
Chefkonsulent
Tlf: +45 3377 4589
Mobil: +45 2221 9133
E-mail: teladi.dk
PUBLICERET: 25-07-2017 OPDATERET: 19-09-2017